Här hittar du våra
villkor

Villkor och sekretess

Parkit Sweden AB är ett parkeringsföretag. Företaget har organisationsnummer 559301-5968 och företagsadress Varuvägen 9, 125 30 Älvsjö.
Kontaktinformation är hello@parkit.se och telefon 08-125 05 000

Definitioner

Parkit: Parkit är ett parkeringsföretag vars huvudsakliga syfte är att tillhandahålla parkeringstjänster på privata och offentliga parkeringsplatser som företaget hanterar. Parkit levererar Parkits Parking service till den öppna marknaden.

Service: Parkit har en plattform som erbjuder försäljning av parkeringstillstånd och andra produkter, försäljning av tillgång till laddstationer och information om parkering och annan relaterad information. Beskrivningen omfattar användargränssnittet, den centrala servern som behandlar data och de applikationsspecifika tjänster som erbjuds av leverantörer från tredje part (till exempel betalning och text).

App: Tjänsten erbjuds till användare i form av en app för mobilenhet och riktad till operativsystemen iOS och Android samt en webbsida.

Användare: Det här är dem som använder tjänsten. Det är främst personliga användare, men det kan också vara andra typer av användare (som Parkit administration, företag).


Syftet med Parkits tjänster

Parkit är en digital tjänst för försäljning av licenser, försäljning av tid på laddstationer och försäljning av andra typer av produkter. Tjänsten är öppen samt tillgänglig för alla.

Integritet

Insamling av personlig information och autentisering

Användaren har möjlighet att lägga till viss information i lösningen, men Parkit använder mobilnumret för att verifiera en användare.

Tredjepartslösningar för SMS används för att verifiera användare. SMS skickas från tredje part till användare. Efter autentisering kommer Parkit att använda en token för autentiserade användare i den vidare kommunikationen. Tredjeparts lösning används också för betalning.

Lagring av användarinformation

Följande information som är användarrelaterad kan lagras i tjänsten:

Mobilnummer. Detta används som användaridentifieringen i service och är kopplat direkt till appen användarens (e) mobilstation (er).

Kreditkortsnummer. e Några siffror från kortnummer används för Kunden att identifiera vilka av deras betalkort som är registrerade i Tjänsten.

Personlig information. Inköp, Köphistorik, Domänadress kan lagras för att associera användaren med rätt att köpa adressrelaterade produkter. Dessutom kan födelsedatum och kontaktinformation lagras i lösningen.

Fordonsregistreringsnummer. Lagras i samband med köp av parkering eller andra tillstånd för att bifoga en licens till ett fordon.

Personliga inställningar.

Användaren kan ställa in inställningar för appen (t.ex. anmälningsinställningar).

Teknologi. Vid användning kan teknisk information registreras runt den mobila enheten (t.ex. enhet och operativsystemstyp) och IP-adress. Denna information används endast för teknisk uppföljning av service och support. Analysverktyg används i statistiktjänsten,felrapportering och användningsmönsteranalys. All sådan insamlad information är anonymiserad och används för statistiska ändamål.


Företag som använder analysverktyg på deras hemsida måste se till att behandling av personuppgifter överensstämmer med integritetspolicyen. Detta innebär att:

Efter samling anonymiseras eller ändras IP-adresserna så att besökare inte kan spåras tillbaka till en viss maskinvara och därmed till en individ. I Google Analytics måste anonymiseringsfunktionen vara aktiverad.

Behandling av insamlad information ska endast användas för statistiska ändamål. Verksamheten får inte samla in mer information än vad som är nödvändigt för detta ändamål.

Parkits rutiner för personuppgifter är säkra och informationen hålls på ett korrekt sätt så att de inte används olagligt. sekretess och tillgänglighetskrav i personuppgifterna respekteras.

Vad informationen används för

Skapa en effektiv tjänst. Huvudsyftet med användarinformationen som anges i föregående kapitel är att underlätta en effektiv service. Se till att inköp av tillstånd och produkter sker på ett effektivt och säkert sätt.

Kontinuerlig förbättring av tjänsten. Informationen som lagras om användaren kommer att användas för att förbättra tjänsten, både för att hitta fel och för att förbättra kundupplevelsen. Parkit har rätt att kontakta användaren för att förbättra tjänsten, till exempel i form av undersökningar. Deltagande i sådana undersökningar är frivilligt.

Analysera marknaden och förstå trender. användningsmönster och hur aktivitet och trender utvecklas. Analyser kan också kombineras med data över Parkits digitala ytor.

Anpassade erbjudanden. Parkit kan erbjuda annonser, erbjudanden, andra specifika erbjudanden, rekommendationer eller annonsering baserat på användningsmönster eller baserat på användarens kundsegment. Användaren har tillgång till appens funktionalitet för att inaktivera denna typ av kommunikation.

Förhindra skräpaktivitet. Parkit övervakar lösningens aktivitet och kan svara på misstänkta transaktioner som identifieras genom användningsmönster eller genom rapportering från andra användare.


Vem kan få tillgång till informationen

Tredjepartsleverantörer kommer att få den information som krävs för att genomföra en användares autentisering, göra betalningstransaktioner för att kunna göra poster i datafiler. Se beskrivning i tidigare avsnitt.

Parkeringsoperatörer, kommuner eller andra aktörer som verkställer parkeringsreglerna på platser där tjänsten är tillgänglig kommer att kunna avgöra om varumärket har ett giltigt tillstånd.

På begäran av myndigheter (t.ex. Polis, skatteförvaltningen) – där de har juridisk auktoritet att kräva information från tjänsten – kommer Parkit att kunna tillhandahålla önskad information.

Parkit kan tillhandahålla data för forskningsrelaterade ändamål . Uppgifter om enskilda individer måste anonymiseras eller uppgifter ges på aggregatnivå.

Vi tillhandahåller inte registrerad information om dig till andra organisationer eller företag utan ditt frivilliga, uttryckliga och informerade samtycke. Om du ger ett sådant samtycke kommer vi endast att avslöja informationen i enlighet med samtycket.


Dataprocessorer och förvaltning av egen information

Vi kan låta underleverantörer (samarbetspart) stå för den tekniska delen av databehandling. Dataprocessorn ska, i samförstånd med oss, behandla dina personuppgifter på det sätt vi bestämmer. Vi instruerar dataprocessorn att säkerställa korrekt informationssäkerhet och radering av personlig information.

För att radera din egen användare, vänligen kontakta Parkit (se första delen av detta dokument). Användaren kommer då att raderas från tjänsten, men köpetransaktionerna kommer att behållas i upp till 5 år för att uppfylla informationskrav som ett resultat av bestämmelserna i redovisningsregler och föreskrifter.

Användarvillkor för tjänsten

Detta avtal ingås mellan Parkit som leverantör av Tjänsten och Användaren (”Kunden”). Avtalet reglerar parternas rättigheter och skyldigheter genom användningen av Tjänsten. Kunden måste acceptera detta avtal för att kunna använda Tjänsten. Avtalet godkänns och ingås av Kunden överens om villkoren genom att ge godkännande i elektronisk dialog innan tjänsten tas i bruk.