Blogg
Kundcase Grand Hotel Saltsjöbaden
Grand Hotel Saltsjöbaden invigdes kungligt 1893 och har med sin storslagna arkitektur sedan dess var en given destination för livsnjutare
Kundcase Fabege
Fabege är ett fastighetsbolag som utvecklar långsiktigt hållbara stadsdelar, där människans olika behov står i fokus. Parkit har fått den stora äran att ta över parkeringshanteringen för en av deras samfälligheter.
Kontrollavgifter
Brukar du felparkera? I det här inlägget reder vi ut vad som gäller vid felparkeringar och vid utdelning av felparkering- samt kontrollavgifter.
Vi söker nu fler Controllers!
Parkit är ett snabbväxande ParkTech-företag med en brant tillväxtkurva och befinner sig för närvarande i sin största omställning någonsin.
Kundcase Radisson Blu Waterfront Hotel
En av Radisson Blu Waterfront Hotels utmaningar och problemområden har varit bristen på parkeringsplatser, tidskrävande tillståndsparkering, felparkerade bilar samt avsaknad av laddinfrastruktur.
Kundcase Kvarnholmen
Kvarnholmen är en stadsdel där gammalt möter nytt på ett ypperligt sätt. Här kan du läsa mer om hur vi moderniserat Kvarnholmens parkeringslösningar.
Parkeringsskyltar och vägmärken på parkeringsområden
Det finns en uppsjö av parkeringsskyltar och regler, och som bilist är det viktigt att du känner till vad dessa innebär för att bland annat undvika parkeringsböter.
Så undviker du parkeringsböter
I det här blogginlägget går vi igenom några av de vanligaste parkeringsmissarna som (ofta) leder till en parkeringsböter, och som du därmed bör ha koll på.
Vårt donationsarbete
Redan innan Parkit grundades har det varit vår kärna att samla in pengar till välgörenhet. Allt vi säljer – från laddstolpar, linjemålning, skyltning eller ren övervakning – går i och med det till välgörenhet.
Parkeringsförvaltning
Trots att digitala framsteg görs på många områden har digitaliseringen av parkeringshanteringen stått stilla. Här går vi igenom parkeringsförvaltning.